עיקבו אחרינו

הצטרפו לקהילה שלנו בפייסבוק וקבלו מידע עדכני, אמין וברור בתחום גידולי הידרו.

הידרופוניקה TV

גידול הידרופוני של קנאביס מניב רווחים של מיליארדים. מסע בין חוות הקנאביס בישראל.

השקיה חקלאות הידרופונית

אם כבר השקיה, אז כדאי שתהיה אוטומטית

השקיה
תראו, אנחנו לא נגיד לכם מה לעשות וההחלטה היא לגמרי בידיים שלכם, אבל החשבון הוא פשוט למדי.  אם בא לכם להשתעבד לגינה ההידרופונית, לקנות משפך ולהשקות את הגינה באופן ידני מספר פעמים ביום בשעות קבועות, אז אתם מוזמנים להמשיך בהשקיה ידנית. אבל, אם בא לכם להנות מפלאי הטכנולוגיה, להנות משפע של זמן פנוי לעצמכם ולא […]

תראו, אנחנו לא נגיד לכם מה לעשות וההחלטה היא לגמרי בידיים שלכם, אבל החשבון הוא פשוט למדי.  אם בא לכם להשתעבד לגינה ההידרופונית, לקנות משפך ולהשקות את הגינה באופן ידני מספר פעמים ביום בשעות קבועות, אז אתם מוזמנים להמשיך בהשקיה ידנית. אבל, אם בא לכם להנות מפלאי הטכנולוגיה, להנות משפע של זמן פנוי לעצמכם ולא להיות משועבדים לצמחים ההידרופוניים שלכם, אתם כנראה צריכים לקרוא את הכתבה הבאה, כי אם להיות גלויים ולומר את האמת אנחנו ממש ממש בעד השקיה אוטומטית.

מערכת השקיה אוטומטית מתאימה לכל גינה הידרופונית, בכל סדר גודל

לא משנה אם יש לכם עציץ אחד בגינה ההידרופונית, 2 עציצים או שיש לכם 7 מדפים מלאים בעציצים, השקיה חייבת להיות מדויקת ואת הדיוק האופטימאלי ניתן להשיג באופן בלעדי עם מערכת השקיה אוטומטית. אבל למערכת השקיה אוטומטית יש עוד הרבה יתרונות מעבר לרמת הדיוק, מערכות השקיה אוטומטיות הן הרבה יותר נוחות לנו והן הופכות את החיים שלנו כגננים ההידרופוניים להרבה הרבה יותר קלים ונטולי דאגות. והנה עוד כמה יתרונות שראוי לציין בהקשר של מערכות השקיה אוטומטיות.

הצמח ההידרופוני מקבל את כל צרכי ההשקיה שלו בטפטופים מדודים

יתרונות ההשקיה האוטומטית, ויש בשפע

  • מערכות השקיה אוטומטיות מתחברות להשקיה בטפטפת. אם היינו בוחרים להשקות בעצמנו את העציץ ההידרופוני היינו חייבים לרכוש עציץ גדול מאוד שיוכל להחזיק את כל מי ההשקיה שנתנו לצמח וזה דורש הרבה מאוד מקום בחלל הגידול. מנגד, אם יש לנו טפטפות אנחנו יכולים להסתפק בעצית בגודל קטן שכן הצמח ההידרופוני שלנו מקבל את כל צרכי ההשקיה שלו בטפטופים מדודים במרווחים קבועים והעציץ לא צריך להיות גדול מאוד כדי לאגור הרבה מאוד מים.  
  • פיטום. פיטום זה למעשה היכולת שלנו לספק לצמח כל הזמן מים המלאים בחמצן מומס, כי החמצן כל הזמן יוצא מן הקרקע וגם מאזן המלחים נפגע.  אנחנו משקים את הצמחים עם מאזן מלחים מסוים, הצמח צורך את המים האלו מה שמוביל לשינוי מאזן המלחים ומינרלים מסוימים אובדים בדרך. אך אם נותנים לצמח מים עם מאזן מלחים מדויק תמיד יהיו לו חומרי הזנה זמינים וחמצן מומס במצע או בקרקע.
  • דיוק השקיה זה עוד יתרון שכבר נגענו בו. אם אנחנו רוצים למשל להשקות כמות גדולה של צמחים, נצטרך כל הזמן למלא קנקני מים ולחזור לצמחים וחוזר חלילה. אנחנו גם עלולים לספק לצמחים בעלי צרכי השקיה שונים את אותה כמות מים למרות שצמח אחד צריך מעט מים וצמח אחר זקוק להשקיה מרובה. מערכות השקיה עוזרות לנו, אפוא, לדייק בכמויות המים הניתנות לכל סוג של צמח, בטח ובטח אם מייצרים קווי השקיה נפרדים לצמחים בעלי צרכי השקיה שונים.
  • יתרון הטפטפות. כאשר מחברים את מערכת ההשקיה לטפטפות הרבה יותר קל לזהות בעיות נקודתיות.
  • שילוב חומרי הזנה. מערכות השקיה אוטומטיות מציגות עוד יתרון אחד וחשוב – הן מאפשרות שילוב של חומרי הזנה בתוך המים. כלומר, הצמחים יכולים לקבל בד בבד עם המים גם את כל הרכיבים התזונתיים החשובים ובכמויות מדויקות.
  • ולבסוף היתרון של השקיה אוטומטית נגזר כבר מהשם – היא אוטומטית והיא הרבה יותר נוחה. זה פוטר את הגננים ההידרופוניים מלהגיע לחלל הגידול כל יום באותן השעות כדי להשקות את הצמחים, זה הופך את הגינה ההידרופונית לנטל המשעבד אותנו. אך מערכת השקיה אוטומטית משחררת אותנו מכל זה ומפנה לנו הרבה זמן.
השקיה בגינות הידרופוניות

כמה טיפים להקמת מערכת השקיה אוטומטית

כדי לבנות מערכת השקיה אוטומטית כל מה שצריך זה: משאבות, כמה טפטפות וטיימר דיגיטלי. זה הכול! זה גם פתרון יחסית זול ומאוד קל ליישום.

כדי למקסם את מערכת ההשקיה האוטומטית:

  • הקפידו לרכוש משאבות חזקות, עמידות ואיכותיות.
  • אל תשכחו לשלב מסננים שימנעו סתימות מיותרות עקב חדירת רכיבים לא רצויים.
  • מומלץ להשתמש בטפטפות PCJ, הנחשבות לטפטפות שמציעות רמת דיוק מרבית בכמויות המים וחומרי ההזנה.
  • הקפידו להשקות את הצמחים בשעות האור.
  • זכרו! עדיף להשקות את הצמחים במנות קטנות בתדירות גבוהה מאשר מנות גדולות בתדירות נמוכה.

מערכת האתר

צוות הכותבים של מגזין הידרופוניקה מגיש לכם מידע עדכני, אמין וברור מעולם הגידול ההידרופוני.

קריאה מהנה!

להגיב

הקליקו כאן כדי להגיב